Kapitteloversikt
§1. Definisjon
§2. Adgang til å gå opp til eksamen
§3. Utvidet eksamenstid/spesielle behov eller hjelpemidler
§4. Regler for gjennomføring av skriftlig eksamen
§5. Gjennomføringsprosedyre for eksamener
§6. Karaktersystem
§7. Karaktersetting og sensur
§8. Eksamensresultater
§9. Klager og omsensur
§10. Klage over formelle feil
§11. Fusk
§12. Utsatt eksamen- forbedringseksamen
§2. Adgang til å gå opp til eksamen
§3. Utvidet eksamenstid/spesielle behov eller hjelpemidler
§4. Regler for gjennomføring av skriftlig eksamen
§5. Gjennomføringsprosedyre for eksamener
§6. Karaktersystem
§7. Karaktersetting og sensur
§8. Eksamensresultater
§9. Klager og omsensur
§10. Klage over formelle feil
§11. Fusk
§12. Utsatt eksamen- forbedringseksamen
Eksamensreglement for International Stunt Academy
§1. Definisjon
Med eksamen menes i dette reglementet praktisk og skriftlig deleksamen, og en avsluttende praktisk og skriftlig eksamen. Studentene får ved semesterstart skriftlig beskjed om hvor og når eksamen finner sted. Publisering på skolens læringsportal anses også som skriftlig.
§1. Definisjon
Med eksamen menes i dette reglementet praktisk og skriftlig deleksamen, og en avsluttende praktisk og skriftlig eksamen. Studentene får ved semesterstart skriftlig beskjed om hvor og når eksamen finner sted. Publisering på skolens læringsportal anses også som skriftlig.
§2. Adgang til å gå opp til eksamen
Studentene har adgang til å gå opp til eksamen dersom følgende betingelser er innfridd: - Studenten har signert studiekontrakt og har betalt forfalt studieavgift.
- Studenten har vært tilstede i minimum 80% av den obligatoriske undervisningstiden.
Studentene har adgang til å gå opp til eksamen dersom følgende betingelser er innfridd: - Studenten har signert studiekontrakt og har betalt forfalt studieavgift.
- Studenten har vært tilstede i minimum 80% av den obligatoriske undervisningstiden.
§3. Utvidet eksamenstid/spesielle behov eller hjelpemidler
1) Studenter som av medisinske eller andre årsaker mener seg berettiget til utvidet tid ved gjennomføring av sluttvurdering, og/eller har behov for spesielle hjelpemidler/hjelpetiltak, må søke skolens administrasjon skriftlig. Søknad må sendes senest
to måneder før sluttvurdering. Studenter som får akutt behov for særordning må søke om dette så snart som mulig etter at behovet oppstår. Søknad sendes skolens administrasjon.
2) Studenter som har permanent behov for spesielle ordninger i forbindelse med eksamen, må innen fastsatt frist søke om dette for eksamensperioden. Særordning kan gis til studenter som dokumenterer nedsatt funksjonsevne, gravide med dokumentert behov for hvile, mødre som ammer etc.
3) Søknaden må inneholde dokumentasjon fra sakkyndig instans (f.eks. lege, logoped, psykolog) og beskrivelse av behovet for særordning i eksamenssituasjonen.
4) Studenter med dysleksi eller andre lese-/skrivevansker, eller studenter med annet morsmål enn norsk, kan etter eget ønske få lagt ved eksamensbesvarelsen en anonymisert attest som stadfester dette.
5) Tilrettelegging skal ikke føre til reduksjon av de faglige kravene.
6) Administrasjonen fatter vedtak om tilrettelegging av eksamen, avslag om tilrettelegging av eksamen skal begrunnes. Vedtaket kan påklages til lokal klagenemnd. Klagebehandling skal sluttføres i god tid før eksamensdato.
1) Studenter som av medisinske eller andre årsaker mener seg berettiget til utvidet tid ved gjennomføring av sluttvurdering, og/eller har behov for spesielle hjelpemidler/hjelpetiltak, må søke skolens administrasjon skriftlig. Søknad må sendes senest
to måneder før sluttvurdering. Studenter som får akutt behov for særordning må søke om dette så snart som mulig etter at behovet oppstår. Søknad sendes skolens administrasjon.
2) Studenter som har permanent behov for spesielle ordninger i forbindelse med eksamen, må innen fastsatt frist søke om dette for eksamensperioden. Særordning kan gis til studenter som dokumenterer nedsatt funksjonsevne, gravide med dokumentert behov for hvile, mødre som ammer etc.
3) Søknaden må inneholde dokumentasjon fra sakkyndig instans (f.eks. lege, logoped, psykolog) og beskrivelse av behovet for særordning i eksamenssituasjonen.
4) Studenter med dysleksi eller andre lese-/skrivevansker, eller studenter med annet morsmål enn norsk, kan etter eget ønske få lagt ved eksamensbesvarelsen en anonymisert attest som stadfester dette.
5) Tilrettelegging skal ikke føre til reduksjon av de faglige kravene.
6) Administrasjonen fatter vedtak om tilrettelegging av eksamen, avslag om tilrettelegging av eksamen skal begrunnes. Vedtaket kan påklages til lokal klagenemnd. Klagebehandling skal sluttføres i god tid før eksamensdato.
§4. Regler for gjennomføring av skriftlig eksamen
Alle må møte senest 15 min. før eksamen starter. Møter en student for sent til eksamen, skal vedkommende henvende seg til eksamensinspektøren og forklare grunnen. Hvis ingen andre studenter har forlatt lokalet, kan studenten få utlevert eksamensoppgaven. Studenter som møter for sent, må likevel levere besvarelsen senest ved den ordinære eksamen tidens slutt. En student som møter etter at en annen har forlatt eksamenslokalet, kan ikke gis adgang til å delta på eksamen. Nektes studenten adgang til å delta, regnes studenten som ikke møtt.
Eksamenstiden i klokketimer er påført alle eksamensoppgaver. Ved alle skriftlige eksamener får studentene et tillegg på 15 min. til avslutning og innlevering.
Ved bruk av eksterne sensorer noterer studenten sitt eksamensnummer på eksamensbesvarelsen. Studenten må ikke merke noe av det som skal leveres inn på en slik måte at sensor kan identifisere studenten.
Tillatte hjelpemidler kontrolleres av eksamensinspektøren. Andre bøker eller notater legges foran i lokalet. Dette gjelder også mobiltelefoner og annet elektronisk utstyr. Studenten må selv sørge for å medbringe hjelpemidlene, skolen har ikke hjelpemidler til utlån. Lån av skrivesaker eller hjelpemidler direkte mellom studentene er ikke tillatt.
Studentene må ikke snakke sammen eller ha annen forbindelse med hverandre eller utenforstående under eksamen. De skal henvende seg til eksamens inspektøren i fall de har noe å spørre om. Studentene kan forlate eksamenslokalet sammen med en eksamensinspektør.
Studenten skal kontrollere at han/hun mottar riktig eksamensoppgave, og at oppgaven består av det antall sider som er påført oppgavens forside. Eksamensinspektøren varsler når det er 1 (en) time igjen av eksamenstiden. Beskjed gis også når det er 15 min. igjen av eksamenstiden.
Alle må møte senest 15 min. før eksamen starter. Møter en student for sent til eksamen, skal vedkommende henvende seg til eksamensinspektøren og forklare grunnen. Hvis ingen andre studenter har forlatt lokalet, kan studenten få utlevert eksamensoppgaven. Studenter som møter for sent, må likevel levere besvarelsen senest ved den ordinære eksamen tidens slutt. En student som møter etter at en annen har forlatt eksamenslokalet, kan ikke gis adgang til å delta på eksamen. Nektes studenten adgang til å delta, regnes studenten som ikke møtt.
Eksamenstiden i klokketimer er påført alle eksamensoppgaver. Ved alle skriftlige eksamener får studentene et tillegg på 15 min. til avslutning og innlevering.
Ved bruk av eksterne sensorer noterer studenten sitt eksamensnummer på eksamensbesvarelsen. Studenten må ikke merke noe av det som skal leveres inn på en slik måte at sensor kan identifisere studenten.
Tillatte hjelpemidler kontrolleres av eksamensinspektøren. Andre bøker eller notater legges foran i lokalet. Dette gjelder også mobiltelefoner og annet elektronisk utstyr. Studenten må selv sørge for å medbringe hjelpemidlene, skolen har ikke hjelpemidler til utlån. Lån av skrivesaker eller hjelpemidler direkte mellom studentene er ikke tillatt.
Studentene må ikke snakke sammen eller ha annen forbindelse med hverandre eller utenforstående under eksamen. De skal henvende seg til eksamens inspektøren i fall de har noe å spørre om. Studentene kan forlate eksamenslokalet sammen med en eksamensinspektør.
Studenten skal kontrollere at han/hun mottar riktig eksamensoppgave, og at oppgaven består av det antall sider som er påført oppgavens forside. Eksamensinspektøren varsler når det er 1 (en) time igjen av eksamenstiden. Beskjed gis også når det er 15 min. igjen av eksamenstiden.
§5. Gjennomføringsprosedyre for eksamener
Som eksamen ved International Stunt Academy gjør studentene praktiske og teoretiske eksamener ved slutten av semesteret.
Karakterene gis sammen med en skriftlig begrunnelse for vurderingen. Det skal gis en tydelig veiledning av hva som må jobbes med i de respektive fagene.
Studentene får utdelt et vitnemål ved fullført og bestått utdanning, studenter som ikke fullfører eller ikke består utdanningen får en karakterutskrift.
Som eksamen ved International Stunt Academy gjør studentene praktiske og teoretiske eksamener ved slutten av semesteret.
Karakterene gis sammen med en skriftlig begrunnelse for vurderingen. Det skal gis en tydelig veiledning av hva som må jobbes med i de respektive fagene.
Studentene får utdelt et vitnemål ved fullført og bestått utdanning, studenter som ikke fullfører eller ikke består utdanningen får en karakterutskrift.
EKSAMEN |
SENSURERING |
KARAKTER |
Praktisk |
Eksterne sensorer og faglærer |
A - F |
Teoretisk skriftlig prøve |
Eksterne sensorer og faglærer |
A - F |
§6. Karaktersystem
Følgende karaktersystem vil bli benyttet ved International Stunt Academy:
Karakterene A – F vil bli benyttet i teoretiske fag og teoretiske prøver, og praktiske prøver og eksamener.
Følgende karaktersystem vil bli benyttet ved International Stunt Academy:
Karakterene A – F vil bli benyttet i teoretiske fag og teoretiske prøver, og praktiske prøver og eksamener.
Symbol |
Betegnelse |
Generell, ikke fagspesifikk beskrivelse av vurderingskriterier |
A |
Fremragende |
Fremragende prestasjon som klart utmerker seg. Studenten viser svært god vurderingsevne og stor grad av selvstendighet. |
B |
Meget god |
Meget god prestasjon. Studenten viser meget god vurderingsevne og selvstendighet. |
C |
God |
Jevnt god prestasjon som er tilfredsstillende på de fleste områder. Studenten viser god vurderingsevne og selvstendighet på de viktigste områdene. |
D |
Nokså god |
En akseptabel prestasjon med noen vesentlige mangler. Studenten viser en viss grad av vurderingsevne og selvstendighet. |
E |
Tilstrekkelig |
Prestasjonen tilfredsstiller minimumskravene, men heller ikke mer. Studenten viser liten vurderingsevne og selvstendighet. |
F |
Ikke bestått |
Prestasjon som ikke tilfredsstiller de faglige minimumskravene. Studenten viser både manglende vurderingsevne og selvstendighet. |
Bestått / Ikke bestått |
Karakteren Bestått krever en jevnt god prestasjon tilsvarende C eller bedre. |
§7. Karaktersetting og sensur
Kriterier som legges til grunn for karaktersetting er:
Pedagogisk ansvarlig utarbeider i samarbeid med faglærer forventet læringsutbyttebeskrivelser for hvert semester.
Sensor vil i forkant av eksamen få dette tilsendt slik at vedkommende har tilstrekkelig informasjon til å sensurere.
Sensorene vil enten være interne, eksterne eller en kombinasjon av disse. Der det benyttes flere sensorer skal det på forhånd være avklart hvem som har det avgjørende ordet ved eventuell uenighet om karakteren. I tilfeller der det benyttes flere enn en sensor er følgende system gjeldende: 1. og 2. sensor. 1. sensor er en ekstern sensor som har det avgjørende ordet ved eventuell uenighet om karakteren, 2. sensor er faglærer i faget og må føye seg til avgjørelsen
De eksterne sensorene skal minimum ha følgende kvalifikasjoner:
Kriterier som legges til grunn for karaktersetting er:
- Studentens teoretiske kunnskaper
- Studentens tekniske fremføring av praktiske oppgaver
- Studentens forståelse for sikkerhet og ivaretakelse av dette
Pedagogisk ansvarlig utarbeider i samarbeid med faglærer forventet læringsutbyttebeskrivelser for hvert semester.
Sensor vil i forkant av eksamen få dette tilsendt slik at vedkommende har tilstrekkelig informasjon til å sensurere.
Sensorene vil enten være interne, eksterne eller en kombinasjon av disse. Der det benyttes flere sensorer skal det på forhånd være avklart hvem som har det avgjørende ordet ved eventuell uenighet om karakteren. I tilfeller der det benyttes flere enn en sensor er følgende system gjeldende: 1. og 2. sensor. 1. sensor er en ekstern sensor som har det avgjørende ordet ved eventuell uenighet om karakteren, 2. sensor er faglærer i faget og må føye seg til avgjørelsen
De eksterne sensorene skal minimum ha følgende kvalifikasjoner:
- Minimum fagskoleutdanning innen fagområdet (Nivå 5 i NKR) og tre års yrkeserfaring
- Sensorer med realkompetanse skal ha minimum fem års yrkeserfaring på profesjonelt nivå fra fagområdet
§8. Eksamensresultater
8.1 Før eksamen vil skolen informere studentene om hvordan resultatene gjøres kjent.
8.2 Vitnemål eller karakterutskrift blir sendt til studentens folkeregistrerte adresse.
8.3 Skolen benytter seks trinns karakterskala (A - F) i teoretiske og praktiske fag.
8.4 Studenten er selv ansvarlig for å holde seg informert om eksamensresultatene i løpet av skoleåret.
8.1 Før eksamen vil skolen informere studentene om hvordan resultatene gjøres kjent.
8.2 Vitnemål eller karakterutskrift blir sendt til studentens folkeregistrerte adresse.
8.3 Skolen benytter seks trinns karakterskala (A - F) i teoretiske og praktiske fag.
8.4 Studenten er selv ansvarlig for å holde seg informert om eksamensresultatene i løpet av skoleåret.
§9. Klager og omsensur
9.1 Studenten har rett til å få en begrunnelse for karakterfastsettingen av sine prestasjoner. Kravet må fremsettes innen tre uker fra karakteren ble kunngjort. Begrunnelse skal normalt være gitt innen tre uker etter at studenten har bedt om dette. I begrunnelsen skal det gjøres rede for de generelle prinsipper som er lagt til grunn for bedømmelsen samt den konkrete bedømmelsen av studentens prestasjon. Begrunnelse gis muntlig eller skriftlig etter sensors valg.
9.2 Klager på karakterer skal skje skriftlig til skolens administrasjon innen tre uker etter at karakteren er gjort kjent for studenten, eller tre uker etter at studenten har mottatt begrunnelse for karakteren.
9.3 De nye sensorene skal ikke gjøres kjent med hvilken karakter besvarelsen har fått ved ordinær sensur. De nye sensorene setter den endelige karakteren. Karakteren kan justeres både opp og ned. Karakteren fra omsensur er endelig og kan ikke påklages.
Klageskrivet stiles til skolens administrasjon og skal og inneholde følgende: Opplysninger om hvem som klager (navn, adresse, fødselsdato)
9.1 Studenten har rett til å få en begrunnelse for karakterfastsettingen av sine prestasjoner. Kravet må fremsettes innen tre uker fra karakteren ble kunngjort. Begrunnelse skal normalt være gitt innen tre uker etter at studenten har bedt om dette. I begrunnelsen skal det gjøres rede for de generelle prinsipper som er lagt til grunn for bedømmelsen samt den konkrete bedømmelsen av studentens prestasjon. Begrunnelse gis muntlig eller skriftlig etter sensors valg.
9.2 Klager på karakterer skal skje skriftlig til skolens administrasjon innen tre uker etter at karakteren er gjort kjent for studenten, eller tre uker etter at studenten har mottatt begrunnelse for karakteren.
9.3 De nye sensorene skal ikke gjøres kjent med hvilken karakter besvarelsen har fått ved ordinær sensur. De nye sensorene setter den endelige karakteren. Karakteren kan justeres både opp og ned. Karakteren fra omsensur er endelig og kan ikke påklages.
Klageskrivet stiles til skolens administrasjon og skal og inneholde følgende: Opplysninger om hvem som klager (navn, adresse, fødselsdato)
- Hvilket vedtak det klages over
- Underskrift av den/ de som klager
§10. Klage over formelle feil
10.1 Formelle feil kan være feil ved en eksamen, prøve eller annet arbeid som bedømmes med karakter. Dersom det er begått feil som kan ha hatt betydning for studentens prestasjon eller bedømmelsen av denne, skal sensuren oppheves og det skal foretas ny sensurering. Klage over formelle feil ved eksamen må fremsettes skriftlig innen tre uker etter at studenten er eller burde være kjent med forholdet som begrunner klagen. Klage over formelle rettes til skolen administrasjon innen tre uker etter at studenten er eller burde være kjent med forholdet som begrunner klagen.Hvis administrasjonen vurdering av klagen og eventuelle korrigerende tiltak knyttet til formelle feil ved eksamen ikke er tilfredsstillende for klager, sendes klagen til lokal klagenemnd.
Klageskrivet stiles til administrasjonen og skal inneholde følgende:
● Opplysninger om hvem som klager (navn, adresse, fødselsdato)
● Hvilket formelle feil det klages over
● Underskrift av den / de som klager
10.2 . Finner administrasjonen at det foreligger formelle feil, skal eksamen annulleres, og ny sensur eller eksamen skal iverksettes innen rimelig tid. Ved ny sensurering benyttes ny sensor. Dersom det er flere sensorer, skal minst en av sensorene være ekstern. En annullering kan gjøres gjeldende for en enkelt vurdering, eller for en hel eksamen, dersom klage avdekker formelle feil ved eksamensavviklingen som åpenbart har påvirket resultatet av eksamen for samtlige studenter.
10.3 Gir klagebehandlingen endret eksamenskarakter, føres dette inn i eksamensprotokollen, ny karakterutskrift, og eventuelt nytt vitnemål.
10.1 Formelle feil kan være feil ved en eksamen, prøve eller annet arbeid som bedømmes med karakter. Dersom det er begått feil som kan ha hatt betydning for studentens prestasjon eller bedømmelsen av denne, skal sensuren oppheves og det skal foretas ny sensurering. Klage over formelle feil ved eksamen må fremsettes skriftlig innen tre uker etter at studenten er eller burde være kjent med forholdet som begrunner klagen. Klage over formelle rettes til skolen administrasjon innen tre uker etter at studenten er eller burde være kjent med forholdet som begrunner klagen.Hvis administrasjonen vurdering av klagen og eventuelle korrigerende tiltak knyttet til formelle feil ved eksamen ikke er tilfredsstillende for klager, sendes klagen til lokal klagenemnd.
Klageskrivet stiles til administrasjonen og skal inneholde følgende:
● Opplysninger om hvem som klager (navn, adresse, fødselsdato)
● Hvilket formelle feil det klages over
● Underskrift av den / de som klager
10.2 . Finner administrasjonen at det foreligger formelle feil, skal eksamen annulleres, og ny sensur eller eksamen skal iverksettes innen rimelig tid. Ved ny sensurering benyttes ny sensor. Dersom det er flere sensorer, skal minst en av sensorene være ekstern. En annullering kan gjøres gjeldende for en enkelt vurdering, eller for en hel eksamen, dersom klage avdekker formelle feil ved eksamensavviklingen som åpenbart har påvirket resultatet av eksamen for samtlige studenter.
10.3 Gir klagebehandlingen endret eksamenskarakter, føres dette inn i eksamensprotokollen, ny karakterutskrift, og eventuelt nytt vitnemål.
§11. Fusk
11.1 Forsøk på fusk er når en student forsettlig eller grovt uaktsomt handler i strid med forskrifter og retningslinjer for eksamen og vurdering.
Som fusk regnes også andre uredelige handlinger eller forhold som tar sikte på å gi studenten et uberettiget fortrinn ved vurderingen, jf. fagskoleloven §9, for eksempel at:
Hovedområder som betraktes som fusk eller forsøk på fusk:
11.2 Dersom det under eksamen oppstår mistanke om fusk eller forsøk på fusk, skal studenten straks gjøres oppmerksom på at han/hun vil bli rapportert. Dette gjelder også for studenter som eventuelt yter hjelp. Studenten kan da velge om han/hun vil fortsette eller avbryte eksamen. Eksamensvakten skal umiddelbart ta kontakt med administrasjonen og dokumentere hendelsen ved å levere inn en skriftlig rapport som skal være grunnlag for eventuelle formelle vedtak om annullering. Studentene har rett til å forklare seg før vedtaket fattes.
11.3 Ved fusk eller forsøk på fusk, kan lokal klagenemnd som førsteinstans vedta å annullere godkjenning av emne og resultater av obligatorisk innlevering av eksamen.
11.4 Ved fusk eller forsøk på fusk, kan lokal klagenemnd som førsteinstans vedta å utestenge studenten fra all utdanning ved skolen og frata studenten rett til å gå opp til eksamen i inntil ett år.
11.1 Forsøk på fusk er når en student forsettlig eller grovt uaktsomt handler i strid med forskrifter og retningslinjer for eksamen og vurdering.
Som fusk regnes også andre uredelige handlinger eller forhold som tar sikte på å gi studenten et uberettiget fortrinn ved vurderingen, jf. fagskoleloven §9, for eksempel at:
- studentens kunnskaper og ferdigheter ikke blir prøvd på en upartisk og faglig betryggende måte
- studenten har fått kjennskap til eksamensoppgaver før eksamen starter
- studenten har manipulert eksamensbesvarelsen etter at den er levert
Hovedområder som betraktes som fusk eller forsøk på fusk:
- Bruke hjelpemidler som ikke er tillatt på eksamen
- Utgi andres arbeid som eget, manglende eller feilaktig kildebruk slik at teksten fremstår som studentens egen
- Plagiat
- Ulovlig samarbeid mellom enkeltpersoner eller grupper
- Levere en besvarelse som helt eller delvis er brukt av studenten ved en tidligere eksamen eller prøve
11.2 Dersom det under eksamen oppstår mistanke om fusk eller forsøk på fusk, skal studenten straks gjøres oppmerksom på at han/hun vil bli rapportert. Dette gjelder også for studenter som eventuelt yter hjelp. Studenten kan da velge om han/hun vil fortsette eller avbryte eksamen. Eksamensvakten skal umiddelbart ta kontakt med administrasjonen og dokumentere hendelsen ved å levere inn en skriftlig rapport som skal være grunnlag for eventuelle formelle vedtak om annullering. Studentene har rett til å forklare seg før vedtaket fattes.
11.3 Ved fusk eller forsøk på fusk, kan lokal klagenemnd som førsteinstans vedta å annullere godkjenning av emne og resultater av obligatorisk innlevering av eksamen.
11.4 Ved fusk eller forsøk på fusk, kan lokal klagenemnd som førsteinstans vedta å utestenge studenten fra all utdanning ved skolen og frata studenten rett til å gå opp til eksamen i inntil ett år.
§12. Utsatt eksamen- forbedringseksamen
1) En student som er vurdert til ikke bestått eller hadde gyldig fravær ved ordinær eksamen vil tilbys ny eksamen ved neste eksamensperiode. Benyttes ikke dette tilbudet vil det påløpe en eksamensavgift ved ny eksamen.
2) En student som ønsker å forbedre en eksamenskarakter kan søke om å gå opp til ny eksamen ved neste eksamensperiode. En eksamensavgift må da betales av den enkelte student før eksamensgjennomføringen. Eksamensavgiften fastsettes årlig av skolen. Forbedringseksamen kan maksimalt avlegges en gang forutsatt at eksamensforsøkene ikke overstiger tre forsøk. Det vil være den siste eksamenskarakteren som blir den gjeldende.
3) Hvis en student skal melde seg opp til ny eksamen må det gjøres innen frist fastsatt av skolen.
1) En student som er vurdert til ikke bestått eller hadde gyldig fravær ved ordinær eksamen vil tilbys ny eksamen ved neste eksamensperiode. Benyttes ikke dette tilbudet vil det påløpe en eksamensavgift ved ny eksamen.
2) En student som ønsker å forbedre en eksamenskarakter kan søke om å gå opp til ny eksamen ved neste eksamensperiode. En eksamensavgift må da betales av den enkelte student før eksamensgjennomføringen. Eksamensavgiften fastsettes årlig av skolen. Forbedringseksamen kan maksimalt avlegges en gang forutsatt at eksamensforsøkene ikke overstiger tre forsøk. Det vil være den siste eksamenskarakteren som blir den gjeldende.
3) Hvis en student skal melde seg opp til ny eksamen må det gjøres innen frist fastsatt av skolen.
MÅL OG STRATEGIER
International Stunt Academy skal være den foretrukne fagskolen i stunt og skuespillerfaget. |
EKSAMENREGLEMENT
Eksamensreglement bygger på lovverket om fagskolen International Stunt Academy. |
STYRET OG LEDELSE
Styret og ledelsen fører tilsyn med den daglige ledelsen og selskapets virksomhet for øvrig. |